Στην σημερινή Καθημερινή δημοσιεύεται είδηση που αφορά στις ζωηρές αντιδράσεις που προεκάλεσε στην Αγγλική κοινωνία το δημόσιο αίτημα
του Προκαθημένου της Αγγλικανικής Εκκλησίας Αρχιεπισκόπου του Καντέρμπουρι για την εισαγωγή τμημάτων του θρησκευτικού νόμου των Μουσουλμάνων στην Αγγλική νομοθεσία προς ρύθμιση των σχέσεων μεταξύ Άγγλων Μουσουλμάνων.
Βλέπετε σχετικά …
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_1_13/02/2008_
Για το ίδιο ζήτημα υπήρχε δημοσίευμα είχε χθες και στην Ελευθεροτυπία. Βλ.
Αυτό που είναι ελάχιστα γνωστό είναι ότι η Ελλάδα αποτελεί το μοναδικό κράτος στην Ευρώπη (και ενδεχομένως το μοναδικό μη Μουσουλμανικό κράτος στον κόσμο) που ισχύουν ως δίκαιο για τις οικογενειακές και κληρονομικές σχέσεις των Μουσουλμάνων μέρη της σαρίας.
Η νομοθεσία της σαρίας έχει καταργηθεί στην Τουρκία και σε πολλά –αρκετά ίσως- άλλα μουσουλμανικά κράτη. Ισχύει όμως στην Ελλάδα για τους Έλληνες Μουσουλμάνους!! (Προς Θεού δεν είμαι εναντίον!!).
Στον Εισαγωγικό νόμο του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (άρθρο 8) και ενδεχομένως και αλλού διατηρούνται οι σχετικές προβλέψεις για την δικαιοδοτική αρμοδιότητα του Μουφτή που δικάζει κατά τον νόμο της σαρίας.
Για τις προβλέψεις του νόμου της σαρίας προχείρως βλ. http://www.ecogreens.gr/gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=63
και
2 σχόλια:
Καλησπέρα. Έχω διαβάσει στο παρελθόν σχετικά ρεπορτάζ σε εφημερίδες, τα οποία φιλοξενούν τις διαμαρτυρίες μουσουλμάνων γυναικών της Θράκης για τις διακρίσεις σε βάρος τους λόγω σαρίας. Δεν καταλαβαίνω γιατί ο Βενιζέλος τη διατήρησε, ενώ ο Ατατούρκ την κατήργησε. Όμως οι δολοφονίες γυναικών τουρκικής καταγωγής από συγγενείς τους στη Γαλλία δείχνουν ότι η σαρία ζει και βασιλεύει στην Τουρκία!
Λωτοφάγος.
Πράγματι η σαρία επισήμως (τύποις μάλλον!) έχει καταργηθεί στην Τουρκία. Στην πραγματκόηττα στις απομακρυσμένες περιοχές ζεί και βασιλευει....
Φαντάζομαι ότι ο Ε. Βενιζέλος δεν κατήργησε την σαρία και την ειδική δωσισιδικία των Μουσουλμάνων στους μουφτήδες τους επειδή στα κρατικά συμφέροντα της Ελλάδος συνέφερε η διατήρησή της διότι: α. Δεν ήθελε να παραβιάσει την συνθήκη της Λωζάννης και να δώσει αφορμή στην Τουρκία να παραβιάσει και αυτή την ίδια συνθήκη σε βάρος του Ελληνισμού της Κων/πόλεως και κυρίως του Φαναρίου. β. Ήθελε να κρατά απομακρυσμένο τον ευσεβή και πιστό Ελληνικό Μουσουλμανικό πληθυσμό από την "άθεη" και "κοσμική" Τουρκία και γ. Ήθελε ίσως να εμποδίσει τον εκσυγχρονισμό των Ελλήνων Μουσουλμάνων και την μη ένταξή τους στην Ελληνική κοινωνία.
Δημοσίευση σχολίου