ΠΟΙΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΩΣ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 1830 ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

SITE METER


7.3.08

ΒΑΛΚΑΝΙΚΑ

Σε ερώτημα του locus publicus στο post του Βαλκανιάδες

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=&postID=&pli=1

έκρινα καλύτερο να απαντήσω με χωριστό κείμενο.

Οι Ευρωπαίοι πράγματι δεν είναι αφελείς. Πλην όμως εφ΄ όσον δεν διατίθενται να βάλλουν το χέρι βαθειά στην τσέπη για περισσότερους εξοπλισμούς φυσικό είναι να ακολουθούν τις ΗΠΑ (οι οποίες το βάζουν και οι οποίες) διαθέτουν τον εξοπλισμό που τους επιτρέπει να επεμβαίνουν οπουδήποτε στον κόσμο αυτοί χρειάζονται.. Κάτι δηλ. σαν τον Αθηναϊκό στόλο του 5ου πχ αιώνα.

Οι Γερμανοί και οι Γάλλοι αναγνώρισαν το Κοσσυφοπέδιο σαν λογική συνέπεια της αποφάσεως τους για την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας σε επί μέρους κρατίδια. Έτσι αποκτήσαμε και δυο νέα Μουσουλμανικά ή Μουσουλμανίζοντα κράτη στα Βαλκάνια..(Βοσνία και Κοσσυφοπέδιο). Για την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας αντιλαμβάνομαι την στάση των Γερμανών. Γεωπολιτικώς η Σερβία τους εμπόδιζε την κάθοδο στην Αδριατική και κατ΄ επέκταση στην Μεσόγειο. Την βλακεία όμως των Γάλλων θεωρώ ουρανομήκη.. Αν υπήρχε ο Ντε Γκώλ δεν θα επέτρεπε τον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας και τον βομβαρδισμό της Σερβίας.

Την Ελλάδα δεν γνωρίζω (ούτε νομίζω ότι κανείς γνωρίζει ακόμη) εάν την συνέφερε ή όχι ο διαμελισμός της Γιουγκοσλαβίας. Μπορεί ναι. Μπορεί όχι. Μας συμφέρει ισχυρή Γιουγκουσλαβία (Δεκεμβριανά, Αυτονόμηση των Σκοπίων κλπ κλπ) ή ισχυρή Βουλγαρία (2ος Βαλκανικός πόλεμος, Βουλγαρική κατοχή της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας στον 1ο και τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο, Κίνηση για αυτονομία Μακεδονίας και Θράκης από το 1925); Τον λύκο διαλέγουμε ή την αρκούδα;

Κοσσυφοπέδιο.

Αργά ή γρήγορα το Κοσσυφοπέδιο θα ενωθεί με την Αλβανία.

Σκόπια.

Το μόρφωμα των Στάλιν και Τίτο αργά ή γρήγορα θα διανεμηθεί μεταξύ Αλβανίας και Βουλγαρίας. Και οι μεν και οι δε περιμένουν…Η πίστη μας (η ευχή μας μάλλον) για την διατήρηση του σημερινού μορφώματος είναι μη ρεαλιστική. Ουτοπική θα έλεγα..

Τι πρέπει να γίνει σε μία μακρόχρονη διαπραγμάτευση το ένα μέρος (Ελλάδα εν προκειμένω) υποχωρεί συνέχεια και το άλλο μέρος (Σκόπια) παραμένει αταλάντευτο στις αρχικές του θέσεις; Ασφαλώς πρέπει να σκληρύνει την θέση του και το ενδοτικό μέρος στις διαπραγματεύσεις..

Βλέπω και ακούω αυτές τις ημέρες κυρίως στα Μ.Μ.Ε. μεμψιμοιρίες του είδους «και τόσο καιρό τι καταφέραμε» ; Νομίζω ότι αυτές ξεκινούν (και κυρίως εκπορεύονται) από τα ίδια πρόσωπα και ΜΜΕ που υπεστήριζαν την αποδοχή του σχεδίου Αννάν στην Κύπρο. Εκ "συμπτώσεως" οι δημοσιογράφοι και τα Μ.Μ.Ε. που είτε δικαιολογούσαν είτε δεν κατέκριναν τους βομβαρδισμούς της Σερβίας από το ΝΑΤΟ είναι μεταξύ εκείνων που, αμέσως ή εμμέσως, μας παροτρύνουν να τα παρατήσουμε στις διαπραγματεύσεις με τα Σκόπια..

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 8.3.2008

Στην έντυπη έκδοση της Καθημερινής της 7.3.2008 και της 8.3.2008 (στην 2α σελίδα και στην στήλη ΦΙΛΙΣΤΩΡ) αναδημοσιεύεται από την Καθημερινή της 7.3.1959 και της 8.3.1959 περίληψη δημοσίου λόγου του Τίτο στα Σκόπια κατά την επιστροφή του από επίσημο ταξίδι του στην Ελλάδα. Παραθέτω εν συνεχεία τους σχετικούς δεσμούς.

Με την ομιλία του διαψεύδει τις καταγγελίες της Αλβανικής Κυβερνήσεως ότι στην Ελλάδα μίλησε (πρότεινε δηλαδή) τον διαμελισμό της Αλβανίας μεταξύ της Ελλάδος και της Γιουγκοσλαβίας. Πρώτον: Ποτέ καπνός χωρίς φωτιά. Δεύτερον. Τι συμφέρον είχαν οι Αλβανοί εάν η πληροφορία ήταν ψευδής να διαφημίζουν ότι συζητείται ο διαμελισμός της χώρας τους. (Εμφανίζεται ποτέ απατημένος σύζυγος να δημοσιοποιεί το μυστικό κεράτωμά του;) Και τρίτον. Για ποιο λόγο ο Τίτο να δημοσιοποιήσει τις Αλβανικές καταγγελίες;

http://wwk.kathimerini.gr/kath/edition/2008/.pdf

http://wwk.kathimerini.gr/kath/edition/2008/.pdf


11 σχόλια:

Locus Publicus είπε...

Aγαπητέ Χρίστο Βαρδάκα, εκτιμώ και σέβομαι τη γνώμη σου, και χαίρομαι που συνεχίζεις τη συζήτηση. Διάβασα το πόστ, δεν θα μπορέσω να σχολιάσω όμως μέχρι αύριο διότι βρίσκομαι εν κινήσει.
Xαιρετισμούς:)

Ο άλλος είπε...

Η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας κατά μία έννοια, είναι η εκδίκηση της Ιστορίας. Ανομοιόμορφα, τεχνητά κρατίδια, που συγκολήθηκαν για να συνθέσουν τον τιτοικό μεγαλοιδεατισμό. Παρ όλα αυτά, και η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας ήταν τεχνητή. Ισχύουν οι λόγοι που περιέγραψες ως αίτια. Κανένας δεν ήθελε μια ισχυρή Γιουγκοσλαβία, άσχετο αν δεν μπορούσε να παραμείνει τέτοια. Δυστυχώς οι Ευρωπαίοι επιταχύνοντας τις εξελίξεις της διάλυσης, μάλλον δεν γνώριζαν πως υλοποιούσαν ένα γεωστρατηγικό σχεδιασμό των ΗΠΑ, με στόχο την πρόσβαση στα βαλκάνια, τις κρίσιμες νότιες δημοκρατίες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, αλλά και πολλές από τις χώρες του πάλαι ποτέ υπαρκτού σοσιαλισμού. Η πρόσβαση βέβαια δεν είχε ως στόχευση μόνο την πολιτική επιρροή, αλλά τους αγωγούς, τις οικονομίες και αυτό που οι ΗΠΑ, ονομάζουν ασφάλεια.
Οι χειρισμοί της Ελλάδας είναι το μεγάλο θέμα. Η Ελλάδα δεν μπορούσε να πει όχι σε κάποιους που δεν ήθελαν να είναι μαζί αλλά μπορούσε να είχε στρατηγική. Να θυμίσω μόνο πως τα σύνορα με την Αλβανία, άνοιξαν με το επιχείρημα "των αδελφών της Βορείου Ηπείρου". Επειδή ο Σεβαστιανός Κονίτσης, ήθελε δικαίωση στο ψυχροπολεμικό κήρυγμα δεκαετιών. Ούτε ετοιμάστηκε η Ελλάδα, ούτε μέτρησε επιπτώσεις, ούτε χάραξε πολιτική.
Το ίδιο και στην Γιουγκοσλαβία. Όταν μάλιστα διαλύθηκε, κάποιοι έπαιξαν με τον σέρβικο εθνικισμό, εγκλώβισαν την Ελλάδα σε ένα χαζό συναισθηματισμό θρησκευτικού τύπου (αδέλφια σέρβοι κλπ) και άρχισαν να κάνουν δουλειές με τη σέρβους και τους αλβανούς παρακρατικούς. Όπλα, ναρκωτικά και βέβαια πετρέλαια
Οι άνθρωποι που κανονίζουν τις τύχες μας σε αυτή τη χώρα, δυστυχώς έχουν καθαρά και μόνο προσωπική στρατηγική. "Αν κάνω αυτό που θέλουν οι αμερικάνοι θα κερδίσω αυτό" Στην πιο αθώα περίπτωση κοιτάνε να γνωρίζουν καμιά πληροφορία για το τι πρόκειται να συμβεί, για να κάνουν καμιά μπίζνα με την υπό καταστροφή χώρα ή τον νέο σωτήρα. Αυτά..και καλά κούλουμα

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Locus Publicus είπε...

The Three FFFs.
Europe Funds, America Fights, the UN Feeds.


Θα συμφωνήσω πως ο διαμελισμός της Γιουγκοσλαβίας αρχισε απο την αναγνώριση της Κροατίας απο τη Γερμανία, μια ενέργεια που θεωρήθηκε νομίζω πολιτικά πολύ γρήγορη και χωρίς να προηγηθούν ιδιαίτερες συνομιλίες με άλλες ευρωπαικές χώρες. Η Γερμανία άνοιξε λοιπόν το χορό του διαμελισμού, ο οποίος αργότερα έφερε τα χειρότερα.

Η Ελλάδα, κατα τη γνώμη μου, δεν θα μπορούσε ποτέ να εμποδίσει τον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας. Το αν μας συνέφερε μια ενωμένη Γιουγκοσλαβία είναι μάλλον μάταιο να συζητήσουμε, καθότι οι δυναμικές χωρισμού μεταξύ των διαφόρων εθνοτήτων στη γείτονα χώρα ήταν ήδη τεράστιες και μή ανατρέψιμες.

Στο θέμα του διαμέλισμού της Γιουγκοσλαβίας, η Αμερική ήταν μέχρι τότε εντελώς αμέτοχη.. Η απόφαση της Αμερικής να βομβαρδίσει τη Σερβία ήταν βοήθεια προς την Ευρώπη για να σταματήσει ο πόλεμος επι του εδάφους της. Οι διπλωματικές ενέργεις της Αμερικής μεσω του Richard Holbrook απέδωσε την Συνθήκη του Dayton σε συνομιλίές με τους Σέρβους. Για την ενέργειά της αυτή, η Αμερική κατηγορήθηκε (ειδικά στην Ελλάδα) για άμεση επέμβαση στην Ευρώπη. Στην πρώτη της κρίση επι ευρωπαικού εδάφους, η Ευρώπη απέτυχε.

Ακολούθησαν κατόπιν συζητήσεις για τη δημιουργία μιας δύναμης 60.000 στρατιωτών (Rapid Reaction Force) που η Ευρώπη θα χρησιμοποιούσε για στρατιωτική επέμβαση σε ευρωπαικές κρίσεις. Θυμάμαι πολύ καλά τις αντιδράσεις των Αμερικανών που δεν επιθυμούσαν κάτι τέτοιο. Για τους Αμερικανούς υπήρχε το ΝΑΤΟ, δεν χρειαζόταν τίποτα άλλο. Θεωρώντας πώς οι επενδύσεις σε στρατιωτικές δαπάνες θα αποδυνάμωναν την Ευρωπαική οικονομία, οι Ευρωπαίοι παραχώρησαν το στρατιωτικά θέματα στους Αμερικανούς. Αλλωστε οι στόχοι ΕΕ και ΗΠΑ είναι κατα το μεγαλύτερο μέρος κοινοί.

Η Αμερική σαφώς και εκμεταλεύτηκε το Κοσσυφοπέδιο για γεωπολιτικούς λόγους. Οχι όμως και απαραίτητα άσχημα για την Ελλάδα. Κατα τη γνώμη μου, η απεξάρτηση του Κοσσυφοπεδίου απο τη Σερβία ήταν θέμα χρόνου. Οι Σέρβοι το περίμεναν. Οι Αλβανοί το ήθελαν. Αν το Κοσσυφοπέδιο ενωθεί με την Αλβανία δεν το γνωρίζω, θα έλεγα όμως πως αν γινόταν τώρα, θα αποφεύγαμε τη δημιουργία δύο Αλβανιών. Την Βουλγαρία τη βλέπω, ίσως να κάνω λάθος, εκτός παιχνιδιού.

Εκείνο που οι ΗΠΑ επιθυμούν, είναι (1)ειρήνη στην περιοχή, (2)ένταξη όλων των χωρών στο ΝΑΤΟ, (3)σταδιακή απορρόφηση όλων των ευρωπαικών κρατών απο την ΕΕ, όλα μέσα απο το πρίσμα της Παγκοσμιοποίησης που σήμερα κινεί τα πάντα. ΗΠΑ και Ευρώπη έχουν κοινούς στρατηγικούς σκοπούς. Εφαρμόζεται λοιπόν το λεγόμενο FFF. Europe Funds, America Fights, the UN Feeds.

Μέσα σ’ αυτό το σύστημα, η Ελλάδα δεν έχει θεωρητικά να χάσει τίποτα. Είναι ήδη μέλος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, είναι απόλυτα απορροφημένη απο το μοντέλο του διεθνούς εμπορίου, και δεν έχει αντίθετες στρατηγικές απο τους εταίρους της. Θα μπορούσε, κατα τη γνώμη μου, για την ώρα, να κρατηθεί μακριά απο την αναγνώριση του Κοσσυφοπεδίου, και να ανταλλάξει την μελλοντική αναγνώρισή του (αφου δεί που πάνε τα πράγματα), με την ένταξη της Σερβίας στην ΕΕ, και την εδραίωση των Ελληνικών συμφερόντων στα Βαλκάνια.

Να επαναλάβω τη θέση μου – ΗΠΑ και ΕΕ έχουν κοινούς στρατηγικούs σκοπούς. Το ίδιο και η Ελλάδα. Στο μοντέλο αυτό, η ανάπτυξη του ΝΑΤΟ, η δημιουργία μίας και μόνον Αλβανίας και η ένταξη όλων αυτών στην ΕΕ είναι κοινός στρατηγικός σκοπός. Η Ευρώπη θα ηρεμήσει, μία ακόμα εστία αναταραχής θα εξαλειφθεί. Οι προβληματικές περιοχές, μέσω της προστασία του ΝΑΤΟ και της οικονομικής τους ένταξης στην ΕΕ, σταδιακά θα παγκοσμιοποιηθούν ειρηνικά.

Η ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ αποτελεί άλλη συζήτηση, και εδώ ΗΠΑ και ΕΕ διαφωνούν. Πάντα μέσα απο το πρίσμα της Παγκοσμιοποίησης, οι ΗΠΑ πειραματίζονται με τη σταθεροποίηση της Τουρκίας μέσα απο την ΕΕ. Η Ευρώπη όμως φοβάται (και σωστά κατα τη γνώμη μου), πως η ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ θα αποδυναμώσει την Ευρώπη. Γι’ αυτό και αντιδρά.

Unknown είπε...

@Άλλος.
Δεν νομίζω ότι η Γιουγκοσλαβία ήταν το υπόδειγμα του τεχνητού κράτους. Δεν μπορώ βεβαίως να υποστηρίξω ότι ήταν και υπόδειγμα εθνικής ομοιογενείας. Ειδικότερα το Κοσσυφοπέδιο και τα Σκόπια εν σχέσει με τις άλλες περιοχές. Οι άλλες όμως περιοχές (Σερβία, Κροατία, Μαυροβούνιο, Σλοβενία, ακόμη και η Βοσνία, παρά την ύπαρξη και μουσουλμανικού πληθυσμού, και φυλετικώς και γλωσσικώς ήσαν ομοιογενείς, Η διαφορά τους βρισκόταν κυρίως στην θρησκεία (Χριστιανοί Ορθόδοξοι, Χριστιανοί Καθολικοί και Μουσουλμάνοι). Υπήρχαν και πολιτιστικές διαφορές μεταξύ εκείνων των περιοχών οι οποίες είχαν βιώσει τον Τουρκικό ζυγό και των άλλων, μεταξύ των Χριστιανών και των Μουσουλμάνων.
Τις διαφορές τους υπεδαύλιζαν το Βατικανό και η Αυστρία αρχικώς και το Βατικανό καθώς και οι Γερμανία και Αυστρία στην συνέχεια. Μπορούσαν να γλιτώσουν όμως οι Γιουγκοσλάβοι τον διαμελισμό. Νομίζω ότι ούτε οι Σέρβοι ούτε οι Κροάτες ούτε οι Σλοβένοι ούτε ακόμη και οι Μαυροβούνιοι αλλά και οι μη Μουσουλμάνοι Βόσνιοι καθώς και οι Σκοπιανοί αντελήφθησαν σωστά το συμφέρον τους. Να παραμείνουν ενωμένοι. Ο Αλβανικός πληθυσμός του Κοσσυφοπεδίου, ο Μουσουλμανικός πληθυσμός της Βοσνίας και οι (η πλειοψηφία στην Ανατολή Βουλγαρίζοντες και η μειοψηφία στην Δύση Αλβανίζοντες) Σκοπιανοί βεβαίως είχαν άλλες αντιλήψεις και άλλες προσδοκίες. Ο Τίτο έμπλεξε τους Βουλγαρίζοντες Σκοπιανούς προπαγανδιστικά με μια τεχνητή και πλαστή, δήθεν, «Μακεδονική» καταγωγή για να τους αποσπάσει πολιτιστικά και φυλετικά από τους Βουλγάρους. Το επέτυχε μερικώς. Οι Σκοπιανοί απεσπάθησαν και από τους Βουλγάρους αλλά και από την έννοια όμως «Γιουγκοσλάβοι».
Τι έπρεπε να κάνουμε στην Ελλάδα σχετικά με την απόφαση της Ε.Ε. για την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας; Δεν γνωρίζω. Και ούτε είναι εύκολη η απάντηση.
Τα σύνορα της Ελλάδος με την Αλβανία δεν άνοιξαν .. Οι περισσότεροι Αλβανοί πέρασαν λαθραία από τα βουνά.. Και θα πέρναγαν με κάθε τρόπο αφού στην χώρα τους το τυραννικό καθεστώς ούτε (σχετική) ελευθερία τους είχε αφήσει αλλά ούτε και σε θέση να τους ταΐζει ήταν. ΄Έτσι οι πεινασμένοι Αλβανοί αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την χώρα τους. Ότι εμπόδιο και να υπήρχε θα το κατέλυαν! Γέμισαν την Ελλάδα και την Ιταλία.. Γιατί αυτό δεν έγινε ενωρίτερα; Μα ακριβώς όσο οι Αλβανικές Αρχές φυλούσαν στα σύνορα (όπως και οι Ανατολικογερμανοί στο τείχος) δεν μπορούσαν να φύγουν.. Όποιος απεπειράτο να δραπετεύσει έβαζε σε κίνδυνο όχι μόνον την ζωή του αλλά και την τύχη της οικογενείας του που άφηνε πίσω... Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το καθεστώς στην Αλβανία (προ της πτώσεώς του) άνοιξε τις φυλακές -επειδή δεν μπορούσε να ταΐσει τους φυλακισμένους- και τους επέτρεψε, αν μη παρότρυνε, να μπουν κρυφά στην Ελλάδα και στην Ιταλία!!

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Unknown είπε...

@Φίλε Locus Publicus
Για τον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας (για να μην επαναλαμβάνομαι) επανέρχομαι στο αρχικό κείμενο, στο προηγηθέν σχόλιό μου σε απάντηση του σχολίου του «άλλου» αλλά και στο σχόλιό μου στο κείμενό σας «Βαλκανιάδα»..


https://www.blogger.com/comment.g?blogID=9110665772531725318&postID=6966437563209567100

Προσθέτω απλώς και τα εξής στα νέα θέματα που βάζετε:
Για τα κίνητρα των Η.Π.Α. στην «Βαλκανιοποίηση» των Βαλκανίων αλλά και της άλλης Ευρώπης.
Επαναλαμβάνω την άποψή μου ότι βασικό κίνητρο είναι η αρχή Διαίρει και Βασίλευε.
Δευτερεύουσες επιπτώσεις (παράπλευρες απώλειες κατά την έκφραση του συρμού; (Αρκετές).
Και οικονομικές . Όπως ορθώς υποστηρίζετε περισσότερη «παγκοσμιοποίηση» δηλ. περισσότερος ζωτικός χώρος στην επιρροή του ισχυρού, χωρίς τελωνεία, σύνορα, δασμούς κλπ κλπ. Επιρροή ανεμπόδιστος. Πάντως πιστεύω ότι η πολιτική των ΗΠΑ (όπως και όλων των Μεγάλων Δυνάμεων δεν είναι ο οικονομικός φιλελευθερισμός αλλά ο μερκαντιλισμός προσαρμοσμένος στους 20ο και 21ο αιώνα. Αυτά δηλαδή που εφήρμοζε ο Κολμπέρ Υπουργός του Λουδοβίκου 14ου στην Γαλλία. Φιλελευθερισμός όπου συνέφερε. Προστατευτισμός όπου συνέφερε. Ήδη από τον Adam Smith ο οικονομικός φιλελευθερισμός εμφανίζεται και ως ειρηνιστικό στοιχείο. Και εν μέρει (ο αληθινός οικονομικός φιλελευθερισμός) είναι. Όχι όμως η, δήθεν «φιλελεύθερη» οικονομική πολιτική των Μεγάλων Δυνάμεων.
Και πολιτικές. Ματαίωση ες αεί (ή μακρόχρονη αναβολή) στην έννοια της Ευρωπαϊκής ολοκληρώσεως. Έπρεπε η εμβάθυνση της Ευρωπαϊκής ολοκληρώσεως να προηγηθεί της Ευρωπαϊκής επεκτάσεως. Η Ευρώπη από πολιτική οντότης εν δυνάμει και εν κινήσει προς την ολοκλήρωσή της μεταπίπτει σε ζώνη εμπορικών ανταλλαγών , όπως ήταν η αρχική επιθυμία της Μ. Βρετανίας. Θα μετατραπεί η Ε.Ε. σε είδος Πολωνικής Δίαιτας στην οποία δεν ήταν αρκετή η πλειοψηφία αλλά απητείτο η παμψηφία με αποτέλεσμα την μη δυνατότητα λήψεως αποφάσεων με ωφελημένες την γειτονικές Γερμανία και Ρωσία. Η αλόγιστη τελευταία διεύρυνση της Ε.Ε. με 10 νέα μέλη τα περισσότερα των οποίων είχαν πρόσφατες δικαιολογημένες πικρές-σκληρότατες είναι η κυριολεξία- αναμνήσεις από τη Γερμανία και την Ρωσία ή/και τις δύο αυτές χώρες (Ουγγαρία, Τσεχία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ρουμανία, Βουλγαρία και κυρίως Βαλτικές χώρες και Πολωνία) έστρεψε τα νέα μέλη στην αγκάλη των ΗΠΑ για προστασία.. Ο Θουκυδίδης με ενάργεια έχει εξηγήσει την σταδιακή εξέλιξη της Αθηναϊκής ηγεμονίας στην Συμμαχία της Δήλου. Οι σύμμαχοι για να αποφύγουν τις στρατιωτικές δαπάνες (και την απώλεια αίματος) και να ασχοληθούν με τα εμπόρια ενεπιστεύθησαν την προστασία τους στους Αθηναίους με αποτέλεσμα την πολιτική υποδούλωσή τους σε αυτούς και την οικονομική αφαίμαξή τους με την σκληρή φορολόγηση τους.
Αλλά και στρατιωτικές. Στις ΗΠΑ το αίμα είναι πολιτικά και εκλογικά πολύ ακριβό. Ουδείς στις ΗΠΑ ενοχλείται (και ουδείς σχεδόν το μαθαίνει!!) εάν, αντί να γυρίζουν από τις υπερπόντιες αποστολές (Αφγανιστάν, Ιράκ, πιθανόν Σουδάν, Συρία, Ιράν κλπ αύριο) φέρετρα στρατιωτών τους, γυρίζουν φέρετρα στρατιωτών από το Κοσσυφοπέδιο, την Βοσνία, τα Σκόπια, την Βουλγαρία, την Πολωνία κλπ.
Άκουσα χθες στον Αντένα τον κ. Σ. Καργάκο (γνωστό ιστορικό) να υποστηρίζει ότι έχει την πληροφορία ότι ένα Σύνταγμα Σκοπιανών (με την επωνυμία Μεγάλος Αλέξανδρος πρόκειται να φύγει για το Αφγανιστάν. Βεβαίως δεν γνωρίζω εάν είναι αλήθεια. Γιατί όχι όμως; Ο Ελευθέριος Βενιζέλος δεν έστειλε στην Ουκρανία μετά τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο ένα ολόκληρο Σώμα Ελληνικού Στρατού (που είχε πολύ μεγάλες απώλειες) μετά από την αξίωση των Αγγλογάλλων για να βοηθήσει τα τσαρικά στρατεύματα στον εμφύλιο πόλεμο κατά του Σοβιετικού στρατού; Κίνηση η οποία είχε τραγικές συνέπειες στην Μικρασιατική Εκστρατεία επειδή ο Λένιν εβοήθησε στρατιωτικώς και διπλωματικώς τον Κεμάλ να πολεμήσει τους Έλληνες και τον Στάλιν (στον 2ο παγκόσμιο πόλεμο) εξόντωσε σχεδόν ως εχθρικό στοιχείο τον Ελληνισμό στην Νότια Ρωσία και στην Νότια Ουκρανία!!

Locus Publicus είπε...

Φίλε μου κ. Βαρδάκα, το Διαίρει και Βασίλευε υπήρχε και θα υπάρχει πάντα. Στην αποικειοκρατία, στις σχέσεις με την Ευρώπη, μέσα στην Ευρώπη την ιδια. Δεν αντιλέγω.

Συμφωνώ ότι οι ΗΠΑ έχουν επιχειρήσει τέτοια πολιτική και με την Ευρώπη (πίεση για άμεση ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ για παράδειγμα). Εχει όμως αποτύχει.

Ενα ακόμα παράδειγμα Διαίρει και Βασίλευε αποτελούν οι αναφορές αξιωματούχων των ΗΠΑ (Ράμσφελτ για παράδειγμα ) περί Παλαιάς και Νέας Ευρώπης. Μέχρι εκεί καλώς. Ολα αυτά όμως έχουν αποτύχει.

Νομίζω πως υπερτιμάτε τις δυνατότητες των ΗΠΑ (γι’ αυτό ευθύνονται και οι ίδιες). Η χώρα βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας. Με τους τελευταίους λεονταρισμούς στο Αφγανιστάν και Ιράκ, και τη νεοσυντηρητική νοοτροπία να λειτουργήσει πέρα απο τα παραδοσιακά σχήματα συμμαχιών, οι ΗΠΑ βρέθηκαν σε απόλυτο αδιέξοδο. Αντίθετα απο ό,τι νομιζουν πολλοί, προσωπικά πιστεύω πως η πολιτική των τελευταίων ετών (αποτέλεσμα άκρατου εθνικισμού), ήταν καταστροφική. Δεν είναι οι ΗΠΑ σε θέση σήμερα να συντηρήσουν οικονομικά και στρατιωτικά πολλαπλούς πολέμους και να μονοπωλήσουν τη διεθνή αντζέντα.

Ο ρεαλισμός θα επικρατήσει. Το συμφέρον για την Παγκοσμιοποίηση είναι ο μόνος στρατηγικός στόχος, κοινός με την Ευρώπη. Θέλουν δεν θέλουν, ΗΠΑ και Ευρώπη θα αναγκαστούν να δράσουν μέσα απο πολιτικές και στρατιωτικές συμμαχίες. Στην Ευρώπη και παντού.

Ας χρησιμοποιήσουμε τις έννοιες στη σωστή τους βάση. Ο Μερκαντιλισμός αναφέρεται στο ιστορικό εκείνο σύστημα όπου στρατοί και στόλοι χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη τους εμπορίου, τα κέρδη του οποίου καρπώθηκαν οι αυτοκρατορίες, και η τάξη των εμπόρων (merchants). Στο μοντέλο της Παγκοσμιοποίήσης, το ΝΑΤΟ θα παίξει αυτό το ρόλο της αστυνομίας (συμφωνώ εδώ με τον παραλληλισμό), μόνον που τα κέρδη του εμπορίου είναι πλέον παγκοσμιοποιημένα, και κατευθύνονται προς εκατομμύρια μικροκαταναλωτές. Ο πλούτος των Καναδών, Αμερικανών, Δυτικοευρωπαίων και Ασιατών, βρίσκεται επενδυμένος (μεσω συνταξιοδοτικών σχημάτων και ιδιωτικών επενδύσεων), σε αμοιβαία κεφάλαια τα οποία στηρίζονται ως επι το πλείστον σε μετοχές διεθνών εταιρειών. Επομένως τα κέρδη διανέμονται σε μεγάλες μάζες ανθρώπων, και είναι διεθνή. Η ευημέρεια εκατομμύριων ανθρώπων στον κόσμο εξαρτάται απο το συνεχιζόμενα κέρδη μεγάλων πολυεθνικών. Γι’ αυτό η Παγκοσμιοποίηση είναι κοινός στόχος όλων. Στο μοντέλο αυτό, κανέναν δεν συμφέρει η διάσπαση Ευρώπης και ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ δεν μπορούν να κοντρολάρουν τον κόσμο μόνες τους. Μετά το φιάσκο και τους πειραματισμούς του Ιράκ, αφού απομονώθηκαν και χρεωκόπησαν, επιστρέφουν τώρα στο μαντρί, για να μοιράσουν στρατιωτικά άλλα έξοδα με τους Ευρωπαίους μέσω ΝΑΤΟ και ΕΕ.

Για τους σκοπούς της Παγκοσμιοποίησης, θα χρησιμοποιθούν όλοι. Στρατοί απο ΗΠΑ, Ευρώπη, Ελλάδα. Γιατί και η Ελλάδα στο σύστημα είναι, μέρος του κλάμπ, με πλήρη αφομοίωση απο το παγκόσμιο σύστημα εμπορίου. Οι «προβληματικοί», Σκόπια, Κόσσοβο, Αλβανία, Σερβία, και λοιποί, θα αφομοιωθούν με το ζόρι.

Ισως η επέκταση της Ευρώπης να ήταν πρόωρη, αλλά δεν είναι οι Βαλτικές και Ανατολικές χώρες, ούτε οι ΗΠΑ, που μποικοτάρουν την περαιτέρω ενοποίηση. Είναι οι Γάλλοι και οι Ολλανδοί που καταψήφισαν το Ευρωπαικό σύστημα, η ευρωπαική τάση δια «Ευρώπη δύο ταχυτήτων», η αδυναμία της Ευρώπης πως θα συνεχίσει με τον σοσιαλισμό των 35 ωρών εργασίας και παροχές απο άδεια ταμεία. Οι ανατολικές χώρες δεν «μασάνε» πλέον τον σοσιαλισμό. Επιθυμούν επενδύσεις, εμπόρια, κερδη, ό,τι έχουν στερηθεί.

Οσο για την Ελλάδα, ας μην υποκρίνεται πως βρίσκεται σε άλλο κόσμο. Είναι απολύτως μέρος του συστήματος της Παγκοσμιοποίησης. Παλιά έστελνε, όπως σωστά αναφέρεις, στρατούς στην Ουκρανία, στην Τουρκία, στην Κορέα. Σήμερα δεν την αναγκάζει κανείς να στείλει ανθρώπους πουθενά. Στο μέλλον, θα συμμετάσχει παντού, όπως όλοι οι άλλοι. Γι’ αυτό θα πάνε και οι Σκοπιανοί στο Αφγανιστάν. Γιατί και αυτοί θέλουν να γίνουν μέλη του κλάμπ που παγκοσμιοποιείται. Μέσα απο το μοντέλο αυτό λοιπόν, καταλήγω, πως το όποιο Διαίρει και Βασίλευε των ΗΠΑ θα υπαχθεί στο ρεαλισμό των συμμαχιών.

Unknown είπε...

Ο φίλος μου κ. Β.Λ. μου εθύμισε το εξής επίκαιρο κείμενο του Ιωνα Δραγούμη γραμμένο 100 χρόνια πριν :



''Σιχαίνομαι τη φρονιμάδα σου. Αν μπορούσα να καταστρέψω μόνος μου το κράτος το Ελληνικό θα το έκανα αμέσως. Τι χρησιμεύει ένα κράτος Ελληνικό που αντί κάθε άλλη εξωτερική πολιτική διορίζει προξένους στην Ανατολή και πρέσβεις στη Δύση και τους ξεπροβαδίζει με την μονάκριβη ευχή και οδηγία ''προσέχετε να μην γεννάτε ζητήματα'', Αν το κράτος δεν νοιώθει τι μπορεί και τι πρέπει να κάνει, δεν αξίζει να ζει. Έχουμε δυνάμεις αμέτρητες και στην Μακεδονία και στην Θράκη και σε όλη την Ανατολή. Και αν το κράτος δεν τις ξέρει, δεν θα πει πως πρέπει να μην τις ξέρω και εγώ. Και αν το κράτος τις αφήνει κρυμμένες ή σκόρπιες και δεν θέλει να τις περιμαζέψει, δεν είναι λόγος να μην τις περιμαζέψω εγώ, ή τουλάχιστον να προσπαθήσω. Ναι εσύ θα σώσεις το ρωμαίικο, ω φρόνιμε. Ο καθένας πρέπει να ξέρει ότι σε αυτόν έλαχε να σώσει το έθνος του, έτσι θα προσπαθήσουν πολλοί και θα το σώσει όποιος μπορέσει. Και αλήθεια να ήταν πως ούτε έναν Έλληνα δεν βρίσκεις στην Μακεδονία, πρέπει να είναι Ελληνική η Μακεδονία. Άλλα κράτη αρπάζουν πολιτείες και χώρες και εμείς, και εκείνα που είναι δικά μας, και εκείνα δεν κρατούμε. Σκιαζόμαστε μην μας πουν οι Ευρωπαίοι πως δεν είναι δικά μας. Με ντροπή μας μεγάλη και δειλά-δειλά ξεστομίζουμε πως έχουμε κάποια επιρροή στην Μακεδονία , γιατί τι θα πει η κοινή γνώμη αν μας ακούσει; Αφού οι βουλγαροι την έχουν στο μάτι την Μακεδονία και φωνάζουν και την θέλουν δική τους, ταιριάζει να μην την θέλουμε εμείς; Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση η για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι' αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει ότι γίνει. Ξυπνώ κάθε ύπνο, κεντρίζω κάθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω κάθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή.

Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Περσο-Ρωσσικών Ρίζων Αποπείρων Μακεδονίας

330 πχ Ο Μεγας Αλέξανδρος περίφραξεν τους πρότους Ρώσσους, τους
Μαγώγ του Περσικού Γώγ, με την Κάσπιαν πύλυν της Καυκάσιας Δερβεντίας.
Οι Σκύθοι, Τούρκοι, και Ρώσσοι είναι ακριτές, βάρβαβρα αποσπάσματα των
Πέρσων, ατμομπανιαρισταί ελαφοβοσκοί, και συνολικός αποτελούν το αιώνιον
πλήγμα όχι μόνον του Ελλινισμού αλλά και του πολιτισμού.

866 Ο Πατριάρχης Φώτιος εναρξεί σχίσμα κατα Πάπα Ρώμης Νικάλαον εξ
αιτίας Βουλγαρικών επιπολαιοτήτων υπερ της Ρώμης. Τουτο σπιούνευσαν οι
ανατολήται Πλατωνικοί Χρυστωμισταί μαύροι εκκλησιαστικοί οι οποιοί
νίκησαν τους Αριστοτελιανούς Καπαδωκιαστάς λευκούς μετα πτώση ικονοκλασμού.

1235 Οι Βούλγαροι αυτοκερύχθησαν Τρίτη Ρώμη εις Τούρνοβον,
θέλοντας να πάρουν Ελλάς και Κωνσταντινούπολιν. Τουτο
μετα υιοθετούν το 1589 οι Ρώσσοι. Προκηρούν τον προτόπορον
κουμουνισμόν της πρότυπης οβσύηνας δια την σλαυοποίησην του κόσμου.
Η αστική νοοτροπία είναι η ρίζα του ελλινικού πολιτισμού. Τιουτοτρόποως
διεκδικώντες του συγγενοκεντρικού χοριάτικου φυσιολατρισμού είναι
σλαβόσποροι οποίοι πρέπει να υπαστούν διωγμό δια την σωτηρία του ελλινισμού.

1342 Οι κουμουνισταί Ζηλοταί ανέλαβαν εξουσίαν εν Θεσσαλονίκην
σφάζωντας την αριστοκρατείαν επι διάταγμαν του Ρωσσικού πράκτοραν
Γρηγωριού Παλαμάν. Ο Παλαμάς έφερε Σλαύους και Τούρκους να
υποστήριξουν τον Καντακουζινόν να διαρρήξη τον αυτοκράτοραν το 1345.
Ετσι οι Τούρκοι απέκτησαν γνώσην Ελληνικής αμύνης. Εσπειραν την
ανατολήτηκην δαιμονίαν του ησυχασμού μετατρέπτοντας τους μοναχούς εις
πράκτορες κουμουνισμού. Ο ησθχαζμός είναι παραίσθηση ταχυπνοήας. Τα
σοσιαλιστικά μέτρα που επίβαλαν εις την κυβέρνιση κατέστρεψαν από μεσα
το Βυζάντιο. Το 1584 Ανατολόφρονοι σφάζουν Πατριάρχη Λούκαρη και
διώκουν Καλβινιστάς Μελανκθόν Βιτεμβούργης οποίοι ήθελαν να μας σώσουν
από τούρκους.

1824 Η Ρωσσια αντιτίθεται είς την δημιουργίαν μοναδικου Ελληνικού
κράτους και δ'υπομνήματος της του Υπουργού Εξωτερικών Νεσσελρόδη
(Γερμανός, οποίος ενικήσεν την θέσην του εναντίον τον Καποδίστριαν),
προτείνει εις τας λοιπάς δυνάμεις την ίδρυσιν τριων κεχωρισμένον
Ελληνικών κρατιδίων, υποτελών ταυτόχρονα εις Τουρκίαν και
Ρωσσίαν, κατα παράδειγμαν Μολδοβλαχίας.

1843 Επι εντολήν του Νεσσελρόδη αποστέλλεται ο πανσλαυιστής
Αρχιμανδρίτης Ουσπένσκης δια να εξεγείρη το Αραβοκατοχημένων Χριστιανικόν
ποίμνιον κατα των Ελληνόφωνων, δηλ Πατρ Ιεροσολύμων και Αντιοχείας και
τελικώς επιτυγχάνει το 1847 την απόσπασιν της Αντιοχείας οποιοι
τωρα διεκδικούν αφελληνοποίησιν διασποράς. Στρέφων πρως ταις
Περσοζορωαστριανών των ρίζων, οι Ρωσσοι ασπάζων τους μονοφυσιταίς ως
παρεξηγημένα θύματα των Ελλήνων, και μηχανεύουν ταχα Αραμαήστα ευαγγέλια
να διαψεύσουν τα Ελληνιστά. Τουτες προσπαθείες επιτυγχάναν αιώνα
αργότερα με το Μιχαήλ Αφλάκη, οποιος ίδρυσεν το κομμαν Βάαθ του
Σαδδάμη και Ασσάδη.

1870 Οι Πανσλαυισταί κατήνεγκον νέον δεινόν πλήγμα κατά του
Οικοθμενικού Πατριαρχείου διά της εκδόσεως Τουρκικού φιρμανίου
δια την ίδρυσιν Αυτοκεφάλων Βουλγαρικών φυλετικών παρασυναγωγών,
ταχα Εξαρχία, κατα διαταγμαν του Ρωσσου πρέσβεως Ιγνάτιευ,
κατάγωγος οποιου τωρα διεκδικεί Καναδική προθυπουργεία. Τωρα
διασρέφουν το συνοδικό ανάθεμα κατα φυλετισμό εναντίον δισποράν.
Διαθεσαν πεντομύρια ρουβλίων το 1872 προς εκσλαυισμόν Αγίου Ορως και
εκδίωξιν Ελλήνων Μοναχών οσων ουδέν ασπάζων τον δαιμονικών περσογεννής
ησυχασμόν.

1878 Η Ρωσσια αναγκάζει την Τουρκίαν να υπογράψη Συνθήκην Αγίου
Στεφάνου (προκύπτρων σημερινών Σλαβο Σκοπιανών) δι ης δημιουργείται
Μεγάλη Βουλγαρία (συμπεριλάμβων Θεσσαλονίκην) έργον εξ ολοκλήρου του
Ιγνάτιευ οστις κατα την υπογραφήν ανεφώνησεν ¨και τώρα εάν οι Ελληνες
το επιθυμούν δύνανται να μεταβούν εις Κωνσταντινούπολιν κολυμβώντες¨.

1923 Ο Πλαστίρας έσφαξεν τους Μακεδονονίκας και επέτρεψεν τους
ανατολίτας Βαφιάδην και Ζαχαριάδην ενάρξουν ενφύλιον πόλεμον. Ο
Μελέτιος Μεταξάκης θέλει να μεταφέρη το Πατριαρχίον εις Μόσχαν κατα
πρόσκλυσην Λένινως και οργανόνουν Σύνδεσμον ταχα πανορθοδόξεως
νεολέας. Το 1937 ο Στάλινας εκτοπίζει 285 χιλ ελληνορώσσους εις
Αρχάγγελον και Σιβηρίαν και τους σφάζει. Οι μαύροι τράγοι αναγκάζουν
ακόμι Μεταξά και χούνταν να ασπασθούν σοσιαλιστικάν μέτραν.

Unknown είπε...

Ανώνυμος
Επιφυλάσσομαι να απαντήσω εν ευυθέτω χρόνω!!!