Οι εξοντωτικές κυρώσεις τις οποίες προβλέπει το νομοσχέδιο του νέου Κ.Ο.Κ. αποδεικνύουν την ανεπάρκεια κοινού νοός (α-νοησία) των συντακτών του.. Μόνον οι αγνοούντες την λειτουργία της κυρώσεως πιστεύουν ότι όσο μεγαλύτερη η κύρωση τόσον και αποτελεσματικώτερη.. Εάν όμως ήταν έτσι θα προέβλεπε ο Ποινικός Κώδικας ισόβιο κάθειρξη ακόμη και για τα πταίσματα.. Η κύρωση δεν λειτουργεί όταν δεν ανταποκρίνεται (καλώς ή κακώς) στο περί δικαίου συναίσθημα της κοινωνίας..(Διαφορετικό είναι το ζήτημα εάν κατά την δική μου αντίληψη οι κυρώσεις είναι υπερβολικές ή όχι. Σημασία έχει η μόνον αντίληψη του μέσου Ελληνα ψηφοφόρου!!).
Ο Regelsberger (ο διασημότερος ίσως Πανδεκτιστής νομικός του 19ου αιώνος και μαζί με τον L. Maurer, μέλος της Βαυαρικής Αντιβασιλείας επί Όθωνος, οι καλύτεροι ίσως νομικοί του ίδιου αιώνος) εδίδασκε ότι: «Εάν ο του δικαίου κανών δεν εύρη αποδοχήν εν τη περί ηθικής αντιλήψει των πολιτών και δεν αντλήση δυνάμεις εξ αυτής είναι εύθραυστος ως ξύλον, όπερ απεστερήθη του χυμού του».
Οι ποινές του νέου Κ.Ο.Κ. δεν θα επιβάλλονται επειδή οι τροχονόμοι θα τις θεωρούν υπερβολικές. Δεν θα «γράφουν» δηλ. τους παραβάτες διότι θεωρούν τις ποινές άδικες. Επίσης οι παραβάτες δεν θα σταματούν στα σήματα των τροχονόμων εν όψει του μεγέθους των προστίμων και οι τροχονόμοι θα υποχρεούνται να τους καταδιώκουν, καταδίωξη που συνήθως όμως θα αποφεύγουν..
Δεν μπορεί δε και να αποκλειστεί ότι το μέγεθος της ποινής μπορεί μερικές φορές να οδηγήσει τροχονόμους και παραβάτες σε «ιδιωτικές ρυθμίσεις».. Η αυστηρότης άλλωστε (και το πολύπλοκο) της πολεοδομικής και της φορολογικής νομοθεσίας δεν υπήρξε η κυριώτερη αιτία της διαφθοράς των αντιστοίχων υπηρεσιών;
Τελευταίο, αλλά ουχί έσχατο για την νοοτροπία των πολιτικών επιχείρημα, το πολιτικό κόστος.. Πιστεύει δηλ. ο κ. Μ. Λιάπης ότι αυτός που θα πληρώσει πχ πρόστιμο 668 € για παραβίαση προτεραιότητος υπάρχει περίπτωση να ψηφίσει την Ν.Δ.;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου